دنیای شیشه و آینه سبحانی،طراحی سندبلاست قاب و رفلکس در رشت گیلان

شیشه رفلکس برنز

شیشه

زمان مطالعه 1 دقیقه

شیشه رفلکس برنز
شیشه چیست؟

شیشه در واقع حالت یا شکلی از ماده اس که از سرد شدن ناگهانی و سریع حالت مذاب اون ماده به وجود میاد . خصوصیت فیزیکی شیشه ها به بلورها شباهت داره.

شیشه رفلکس چیست؟

شیشه رفلکس، شیشه ای آنیل شده و شفاف یا شیشه رنگی است که روی سطح یک طرف آن یک لایه بسیار نازک از فلز یا اکسید فلز وجود دارد. این سطح فلزی، میزان بازتاب نور توسط شیشه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. شیشه رفلکس دارای ظاهری آینه ای است و در بیشتر ساعات روز، جلوه و درخشندگی بی نظیری به نمای خارجی ساختمان می بخشد و هنگامی که خورشید به سطح آن می تابد یک شاهکار تصویری خلق می شود.

شیشه رفلکس برنز

متخصصان با بکار گیری فناوری نانو و پوشش دادن شیشه با مواد اکسید فلزی در اندازه های نانومتری روی یک طرف شیشه ، اقدام به ساخت شیشه های رفلکسی کردن که با استقبال بی نظیر مردم روبرو شد.

انواع رنگ های متنوع شیشه رفلکس

▪️ شیشه رفلکس طلایی رنگ، جهت رعایت اصول طراحی دکوراسیون از شیشه های رفلکس طلایی در بناهایی که با سنگ نمای قهوه ای یا کرم هستن باید استفاده کرد. میزان بازتابش نور در این رنگ از شیشه ها۳۴ درصد و‌میزان انتقال نور۳۷ درصد هست. ▪️ رنگ برنزی، بازتاب نور در این رنگ به میزان ۳۶ درصد و میزان انتقال نور ۱۹ درصد هست.شیشه رفلکس برنزی رنگ، تقاضا برای این رنگ شیشه رفلکس کمتر از انواع فوق اس. ▪️ شیشه رفلکس نقره ای که امروزه جز پر طرفدارترین شیشه هاست . خاصیت رفلکتیوی این رنگ از شیشه رفلکس ها بیشتر از سایر رنگ هاست. معمولا در بناهایی با رنگ سفید این شیشه رفلکس ها بیشتر انتخاب می‌شن. همچنین شیشه رفلکس نقره ای و سفید جهت پنجره های دوجداره بسیار مناسبه. ▪️ شیشه رفلکس دودی رنگ، قیمت این رنگ و رنگ های نقره ای و طلایی از شیشه رفلکس های دیگر بیشتر هست همچنین تقاضای بازار برای این سه رنگ نیز بیشتر هست. میزان رفلکتیو رنگ دودی کمترین مقدار هست به همین سبب در نمای بناها کمتر از اون استفاده میشه.

چگونگی ساخت شیشه رفلکس

نحوه تولید شیشه رفلکس را می توان همانند دیگر شیشه معمولی دانست با این تفاوت که بعد از اتمام مراحل کار روی شیشه را با انواع فلزاتی مانند نقره، نیکل، کروم، مس و یا آلومینیوم پوشش خواهند داد. بخش بزرگی از مواد تشکیل دهنده شیشه را سیلیس تشکیل می دهد. کسانی که در این صنعت کار می کنند و تخصص دارند، با زیاد و کم کردن مواد مخصوص رنگ های زیبا و خاص به شیشه می دهند. دلیل رنگی شدن شیشه ها وجود اکسید های آهن، اكسيد مس، اكسید کبالت و اکسید های فلزی دیگر می باشد.

1- برای ساخت شیشه، ماسه مخصوص یا سیلیس را با حرارت بالایی ذوب می کنند و در حالت مذاب شده که ماده به وجود آمده به حالت اول برگشت ناپذیر خواهد بود.

2- سپس بسته به اینکه چه نوعی از شیشه قرار است تولید شود به شیشه ترکیبات دیگری افزوده می شود. یکی از این ترکیبات کربنات کلسیم و کربنات سدیم می باشد. وجود کربنات کلسیم در شیشه ها نقش محافظ و قوام دهنده را دارد. هم چنین این ترکیب باعث خواهد شد که دوام و ماندگاری شیشه بسیار بالا برود. این مقاومت در برابر فشار و ضربه و مواد شیمیایی شیشه را حفظ خواهد کرد. 3- در نهایت با آلیاژی از فلزات دیگر سطح بازتاب کننده شیشه رفلکس پوشیده می شود.

مزایای استفاده از شیشه رفلکس

▪️ ایجاد محدودیت دید به داخل خانه ▪️ جداسازی فضای داخلی و ساختن حریم خصوصی ▪️ جلوگیری از ورود اشعه خورشید که بسیار مضر است ▪️ جلوگیری از اتلاف انرژی ▪️ فضا را بزرگتر از حد واقعی نشان دهند. ▪️ برای ایجاد ظاهری زیبا و مدرن ▪️ عایق صوتی و حرارتی

مهمترین کاربردهای شیشه برنزه

▪️ سرویس های بهداشتی از پرکاربردترین مکان‌های نصب شیشه برنز هستن. ▪️ میزهای شیشه ای ▪️ کانتر تاپ آشپزخانه ها ▪️ رومیزی ▪️ شلف ها و قفسه های دیواری ▪️ پیشخوان ها ▪️ ویترین های شیشه ای ▪️ شیشه بالکن

▪️ نرده های شیک و زیبای شیشه ای ▪️ پارتیشن های مدرن ▪️ تندیس های شیشه ای ▪️ سقف های شیشه ای ▪️ درب و پنجره های شیشه ای ▪️ آلاچیق شیشه ای ▪️ آینه ▪️ دیوارپوش

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.